Yritysmaailma jaksaa välillä yllättää. Kuten hieman jo edellisessä kirjoituksessani totesin, monet työpaikat yritysmaailmassa vaikuttavat keksityiltä ja ihmiset pyörittelevät papereita ja sähköposteja vain siksi, että toinenkin yritys pystyisi tekemään niin. He sitten pitävät toisiaan pystyssä ja ihmisillä on töitä, johon mennä ja joissa viettää paras osa elämästään. Surullista. Asia ei ehkä tosiaan välttämättä ole näin mutta esimerkiksi termi asiakaskokemuksen johtaminen kuulostaa kyllä niin hömpältä että on vaikeaa uskoa, että on yrityksiä, jotka oikeasti tekevät miljoonia tällaisilla konsepteilla. Esimerkiksi täältä löytyy sellainen, jotta näkyy, että näitä oikeasti on. Tarkemmin perehtyessä ideaan, takaa löytyy ajatus, että paremmilla asiakaspalvelulaitteilla ja kullekin alalle sopivilla asiakaspalvelun kanavilla (eli esim. puhelin vai nettipalvelu sopii paremmin palvelulle) on paljon merkitystä yrityksen imagolle ja sille pysyykö asiakas yrityksellä vai ei. Kai tuossa jotain järkeä tosiaan on mutta luulisi myös, että yritykset osaavat itse hoitaa tuon - kenties sitten eivät. Yllätysten aika ei joka tapauksessa ole ohi.